ما در كل عاميانه حرف مي زنيم اما كلمات را نبايد شكست مثل خداحافظ كه نبايد خدافظ بگوييم و خوبه كه فكر كنيم چرا كامل خداحافظ را نگوييم.
دقت داشته باشیم فرزندان مان ادبیات حرف زدن را ازما می آموزند.پس تاجایی که می توانیم ادب حرف زدن رادرخود پرورش دهیم.وازشکسته حرف زدنه خودداری کنیم.
براي پيشگيري از اين مسائل، تمرين كنيد متن بنويسيد و بيشتر متون ادبي را بخوانيد. ما متن هاي بسيار زيبايي داريم مثل هفت اورنگ جامي يا فيلم هاي خوب ببينيم مثل بانوي ارديبهشت، كار آقاي داريوش مهرجويي كه بر اساس رمان جان شيفته است. مناجات نامه ي خواجه عبداله انصاري، دعاي جوشن كبير كه كلام بسيار فاخري دارد. از اين منابع در زندگي مان وادب کلاممان بهره ببریم.
|
ما را در سایت اندکی تامل دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 156